به این مدل از پیامک ها اهمیت ندهید+اینستا پست

به این مدل از پیامک ها اهمیت ندهید+اینستا پست

3894230_908.png

 

 

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود در مورد برخی از پیامک ها هشدار جدی داد

محمود واعظی در صفحه اینستاگرام خود نوشتمتاسفانه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از نام وزارت ارتباطات و ارسال پیامک به کاربران اعلام می نمایند که آنها در مسابقه یا قرعه کشی این وزارت برنده شدند و با دریافت رمز کارت بانکی کاربران اقدام به برداشت و خالی کردن حساب مشترک می کنند. لازم است مجددا" تاکید کنم؛ این گونه پیامکها هیچ ارتباطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نداشته و صرفا" کلاهبرداری است.

 

 

 

 

گفتنی است؛ به این مدل از کاهبرداری فیشینگ می گویند. فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند. شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند.


کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیامها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند. حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران می باشد که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: